weer thuis - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Kristina Koehler - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Kristina Koehler - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: Kristina

Blijf op de hoogte en volg Kristina

04 Juli 2017 | Curaçao, Pietermaai

Daar ben ik weer! De vijf maanden zitten erop. Op zaterdag 24 juni heb ik het vliegtuig naar Nederland gepakt. Ik heb wel van tevoren veel verhalen over buitenlandse stages gehoord, maar zoiets zelf meemaken heeft al deze verhalen overtroffen.

De afgelopen twee weken had ik gemengde gevoelens. Aan de ene kant wilde ik het relaxte leven wat ik op Curaçao had, niet achter mij laten en aan de andere kant zag ik ernaar uit om iedereen thuis weer terug te zien. Het liefst zou ik een maandje thuis willen doorbrengen om vervolgens weer terug te komen. Ik heb een band opgebouwd met de mensen hier en ik had een geweldige tijd met ze. Gelukkig is straks vakantie zodat veel oude collega’s deze kant opkomen en wij gezellig kunnen afspreken.

De eerste week thuis was het even wennen of dat is het nog steeds. De eerste dag was er meteen regen en ik wilde al meteen weer het vliegtuig in en terug. Maar dat kon helaas niet. Mijn ouders haalden mij van het vliegveld op. Een keer thuis aangekomen realiseerde ik pas dat de vijf manden er echt op zaten, dat ik niet meer zo na mijn werk het strand kan opzoeken, dat hier niet altijd de zon schijnt en dat mensen het hier altijd druk hebben. Ik mis de Curaçaose mentaliteit en mijn vrienden. Maar ik kan wel zeggen: het was een geweldige tijd!


  • 05 Juli 2017 - 07:48

    Kees-Jan:

    Welkom thuis. Ik heb niet echt een goed Idee hoe je tijd op Curaçao was omdat je erg weinig geschreven hebt, maar ik zie dat in je onderwijskoffer wel terug.
    Groetjes!

  • 06 Juli 2017 - 21:05

    Truus:

    Kristina,
    Van Linda hoorde ik al dat jij het heel goed hebt gehad op Curaçao, dat je heel veel mocht doen op je stageschool en dat je er nog voor betaald werd ook.
    Top! Het was dus een geode keuze om bij Vespucci stage te lopen.
    Alvast een fijne vakantie gewenst!

Tags: thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristina

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 848
Totaal aantal bezoekers 5256

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 25 Juni 2017

Stage op Curacao

Landen bezocht: