De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Kristina Koehler - WaarBenJij.nu De eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Pietermaai, Curaçao van Kristina Koehler - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Kristina

28 Februari 2017 | Curaçao, Pietermaai

Hoi thuisblijvers,

Vandaag besefte ik opeens hoe snel de tijd hier gaat. Ik woon namelijk al een maand op dit eiland, al voelt het als een week. De dagen hier vliegen voorbij en geen dag is als de andere. Ik heb hier al zo veel beleeft en graag wil ik jullie aan de hand van deze blog daaraan deel laten nemen.

Op 1 februari ben ik het vliegtuig ingestapt om voor vijf maanden Curaçao mijn nieuw thuis te kunnen noemen.

De eerste dagen was ik vrij. Deze had ik ook nodig om mijn koffers uit te pakken, te acclimatiseren en mijn tijdelijke verblijfsvergunning aan te vragen. Deze heb ik intussen binnen en mag ik tot en met 30 juni op het eiland verblijven.
Iedereen is hier heel open en vriendelijk zo kon ik snel contact maken en waren we het eerste weekend meteen naar de blauwe kamer gegaan.

Op maandag 6 februari had ik mijn eerste stagedag op het Vespucci College. Mijn werkdagen beginnen meestal rond een uur of 7. Het eerste wat ik dan ga doen is koffie halen. Ook na een maand is het nog moeilijk om zo vroeg op te staan. Het voordeel is wel
dat ik het laatst om 14.15 uit ben. Zo pak ik iedere dag een strandje en meteen heb ik weer het gevoel van vakantie.

De eerste dag was vooral kennismaken en alles ontdekken.
De stage bevalt tot nu toe heel goed. Leuke collega's en een gezellige, open sfeer op school. De school telt maar 120 leerlingen, waardoor het heel familiair is. Er zijn ook klassen met maar slechts drie leerlingen.
Ik loop vier dagen in de week stage, dit ook omdat ik nu een bijbaantje als Duits docent heb. Zo geef ik naast de economie lessen, nog 6 lesuren Duits in de week. Het is heel leuk om te doen, maar mijn hart ligt nog steeds bij het vak economie.
De afgelopen week was er een werkweek op het college. Samen met mijn begeleidster Simone heb ik stagebezoeken bij leerlingen gedaan. Wij waren onder andere bij de militaire basis, bij een dierenasiel en bij een verpleeghuis. Dit waren spannende dagen voor mij. Het was leuk om ook een keer achter de deuren van deze bedrijven te kijken en niet in de rol van de stagiaire te zitten. Verder heb ik aan twee activiteitendagen deelgenomen. Op maandag hebben leerlingen zich van een 18 meter hoog gebouw afgezeild. Het was leuk om te zien hoe leerlingen hun angsten overwonnen en toch de stap naar beneden durfden te doen. Sneller dan ik kon kijken stond ik op eens ook op de rand van het gebouw om de diepte in te gaan.

Nu heb ik carnavalsvakantie en natuurlijk heb ik het feest niet zomaar aan mij voorbij laten gaan. Eigenlijk ben ik geen fan van carnaval, maar hier bij stralend zonneschijn en zonder het gedoe met een kostuum bevalt het mij heel goed. Maar kijkt zelf maar bij de foto's.

Daarnaast geniet ik van elke vrije dag die ik hier heb. Strandje hier, strandje daar en op zijn tijdje een drankje. Vorig weekend heb ik met een groepje de Christoffelberg beklommen. Vrijwillig om 6.30 uur (op zondag!) opgestaan om op tijd naar boven te gaan, anders wordt het veel te warm. Het werd iets later, onderweg moesten we aan de kant gaan staan vanwege een oververhitte motor. Maar het is ons gelukt en na een lange reis stonden we om 12.30 uur weer beneden. Op de top heb je heel mooi uitzicht. Je kunt Bonaire zien en als het een beetje helder is, zie je Venezuela liggen.

Ook heb ik mij voor kickboksen aangemeld, drie keer per week ga ik nu de ring in. En in het weekend trainen we op mambo beach, dan kan ik aansluitend meteen op het strand relaxen en bijkomen.

Deze week wil ik nog naar de Grote Knip. De strand schijnt in de top 25 mooiste stranden ter wereld te staan. Ik ben benieuwd of dit ook echt zo is. Verder wil ik nog naar de aloe vera plantage en naar een struisvogelfarm.

Ik hou jullie op de hoogte. Zonnige groeten en tot gauw.

  • 01 Maart 2017 - 10:18

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Leuk om over je belevenissen te lezen. Zou je een volgende keer eens kunnen vertellen wat je bij je lessen Duits doet en wie op Curaçao geïnteresseerd is om Duits te leren en waarom. Ik ben daar echt benieuwd naar!
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 01 Maart 2017 - 12:11

    Truus Hermans:

    Kristina,
    Fijn om een teken van leven van je te krijgen en goed om te lezen dat je het erg naar je zin hebt. Ik begon me al zorgen te maken.
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristina

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 5269

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 25 Juni 2017

Stage op Curacao

Landen bezocht: